Máte skvělý nápad, ještě lepší produkt, ale váš e-commerce projekt nešlape tak, jak by měl? Možná není váš e-shop úplně v kondici a třeba by stačily jen menší změny, které povedou k velkým výsledkům. Přinášíme vám 5 tipů, kterými se při stavbě úspěšných e-shopů na Shoptetu řídíme my.
1) Data, data, analýzy, data
Ze všeho nejdůležitější je uvědomit si, že práce na e-shopu nikdy nekončí. Neustále je třeba vyhodnocovat chování návštěvníků, sledovat analytiku a přizpůsobovat e-shop trendům a potřebám zákazníkům.
Proto naší práci obvykle předchází UX audit a analýza uživatelského chování na webu. V ideálním případě provádíme i další měření a dotazování samotných návštěvníků, abychom zjistili, jak jim můžeme pomoct k hladkému a hlavně opakovanému nákupu.
E-shop totiž není jen o krásném designu, ale hlavně o jeho skloubení s funkčností. Vyladěný UX design je jednoduše základ, stejně jako sledování pohybu zákazníků směrem k nákupu a optimalizace jejich cesty. O tom všem vám profesionálové poskytnou přehled a navrhnou cestu případné nápravy.
2) Usnadněte lidem nákup
Co lidé chtějí a proč produkty kupují? Co by uvítali v nabídce? Orientují se bez problémů v kategoriích, produktových kartách i košíku? To vše dokáže odhalit buď UX audit, analytika nebo uživatelské testování, které většinou předchází samotnému spuštění e-shopu.
Potřebujete e-shop v různých jazykových mutacích? Dynamicky měnit cenu třeba podle aktuálního kurzu? Propojit byznys s kamennou prodejnou? To vše na Shoptetu umíme a zařídíme, aby nákup byl co nejpříjemnější pro zákazníky a jednoduchý na správu i pro vás.
3) Inspirujte je
Ukázaná platí, a čím dražší zboží prodáváte, tím více si musíte dát záležet s jeho prezentací na e-shopu. Jsme v době, kdy už jednoduché produktové fotky na bílém pozadí nemusí stačit.
Využijte možnosti konfigurátoru, který umožní zákazníkům vyladit si různé varianty produktů na míru.
Naprogramovat lze různé inspirátory, které ukáží vybrané produkty přímo v místě, kde se obvykle používají.
Zamyslete se nad produktovými fotkami. Mnohem lepší než strohé bílé pozadí je ukázat produkty přímo v akci v přirozeném prostředí.
Prodáváte příslušenství do koupelny? Ukažte designovou vanu přímo v prostředí elegantní koupelny, ať si lidé představí, jak krásné by to mohli mít i u sebe doma.
4) Odlište se od ostatních
Víte, jak vypadají e-shopy konkurence? Jak se prezentují, jakou mají nabídku, ceny a služby pro zákazníky? A jak argumentují v marketingu? Věnujte čas tomu, abyste se inspirovali a dokázali se odlišit. Jinými slovy, zamyslete se nad svým brandem, aby si jej lidé zapamatovali a oblíbili.
V konkurenčním prostředí totiž jednoznačně platí, že kdo je jiný a dokáže nabídnout lepší služby, příjemnější nákup a zajímavější komunikaci, vítězí. Silný a zapamatovatelný brand je navíc argumentem i pro vyšší ceny – lidé vždy raději nakoupí u výrazné značky, byť je o něco dražší.
5) Nebuďte přehnaně originální
Zdá se vám to jako protimluv oproti předchozímu doporučení? Kdepak. Všeho moc škodí a v oblasti e-shopů o to více. Pokud si vytvoříte extravagantní e-shop s netradiční navigací, hypermoderním menu a v marketingu vsadíte na TikTok, pravděpodobně neoslovíte nikoho v cílové skupině 30+.
Držte se proto toho, kdo jsou vaši zákazníci a na co jsou skutečně zvyklí. Nejhorší, co se může stát je, že vaši zákazníci budou při návštěvě e-shopu zmatení a logicky utečou ke konkurenci. Někdy je proto méně více a tradičnější postup může být ten správný. S tím vám ale pomohou právě data, výzkum a profesionální přístup. E-shopy jsou zkrátka komplexní disciplína, proto je dobré mít ke svému e-commerce projektu zkušeného parťáka. Ozvěte se nám a podíváme se na to.