Jak udělat z náhodného nakupujícího věrného zákazníka? Přece tím, že s ním zůstanete v kontaktu. A jak toho může e-shop dosáhnout? Měl by být vidět a také oslovovat zákazníky napřímo. Jak? Přece e-mailingem. Mnohdy podceňovaný ale pořád mimořádně efektivní nástroj může být velmi výkonným prodejním kanálem a cestou, odkud budete přivádět své zákazníky na e-shop znovu a znovu.
Jak získat zákazníky do databáze?
Abyste mohli rozjet jakoukoli e-mailingovou strategii, je nejprve nutné nasbírat pár adres do své databáze. Existuje několik způsobů, jak na to:
Většina e-shopů nabízí zákazníkům přihlášení se k newsletterům přímo na webu. Zkontrolujte, jestli váš boxík pracuje, jak má.
Můžete vyzkoušet pop-up okno, ve kterém budete motivovat lidi k přihlášení k odběru.
E-maily můžete sbírat také pomocí facebookové kampaně.
A samozřejmě získáte adresy od všech zákazníků, kteří u vás už nakoupili.
Zvolte si také některý z nástrojů, který budete pro rozesílky využívat. Platformy jako Ecomail, Mailchimp či Leadhub jsou velmi intuitivní, nabízí jednoduchou tvorbu šablon a automatizací, se kterými vám dokáží ušetřit spoustu času.
Co jim psát?
Samozřejmě, newsletter je prodejní nástroj. Pár produktů z vašeho e-shopu byste tedy lidem nabídnout měli. Otázkou ovšem je, jak jim je uvést, aby takový e-mail nevypadal jako slevový leták.
Můžete využít témata typu Velikonoc, Vánoc, Back to School a asi stovek dalších, které si vymyslíte a hezky zaobalíte, aby ladily s vaším sortimentem. Samozřejmostí jsou také slevy a akce. Lidé na ně čekají a prakticky vždy to v e-mailingu funguje.
Funguje také obsah s přidanou hodnotou. Píšete blog? Článek zapromujte v e-mailech. Máte v úmyslu zákazníky pobavit? Třeba se budou těšit na každotýdenní zábavnou historku, vtípek… Fantazii se meze nekladou. Myslete však hlavně na správný balanc mezi nabídkami, hodnotným obsahem a otravností a pohybujte se někde uprostřed. Koneckonců, statistiky a úspěšnost vám brzy ukáží cestu.
Automatizujte e-mailingové scénáře
Automatické e-maily typu poděkování za objednávku jsou na Shoptetu samozřejmostí. Vylaďte si jejich texty k dokonalosti a stejně tak pečujte o svou e-mailingovou strategii.
V nástrojích pro rozesílky můžete například měsíc po nákupu automaticky nabídnout další zboží pro doplnění zásob, urgovat lidi, kteří objednávku nedokončili nebo se jim ozvat po půl roce s nabídkou slevy za opětovné shledání. A nic z toho nemusíte řešit složitě ručně, systém to udělá za vás.
Promyslete proto svou strategii a nastavte si ji efektivně. Budete například posílat druhou várku newsletterů na ty, kteří první e-mail neotevřeli? I to je možné. Myslete přitom však na to, abyste každou informaci v e-mailech podali příjemnou formou, prodávali nenuceně a příliš se neopakovali. Odhlášení z odběru novinek je totiž pro zákazníky velmi snadné…
Vybudujte si s lidmi vztah
Databáze věrných zákazníků je pro každý e-shop výhra. S vyladěným e-mailingem máte však velkou šanci z náhodně nakupujících udělat ty vracející se. Bavte je, vzdělávejte, nabídněte akce nebo i věrnostní program. Nezapomeňte však, že všeho moc škodí, a když už chrlíte jednu akci za druhou, musí stát za to. S e-shopem i marketingem vám rádi pomůžeme, ozvěte se nám.