Jak na Nový rok, tak po celý rok. Aby váš rok 2023 byl co nejúspěšnější, je potřeba se dívat pořádně dopředu. Máte marketingový plán pro váš e-shop s předstihem připravený? Nebo nevidíte dál než do konce daného měsíce? Ať už volíte jakoukoli strategii, přečtěte si pár inspirativních rad, jak přemýšlet nad plánováním akcí, změn a sezónních špiček tak, abyste ze svého e-commerce projektu měli co nejvíce.
Kdy máte největší špičku?
Určitě víte, kdy na vašem e-shopu bývá největší frmol. Prodáváte školní potřeby? Pravděpodobně máte špičku na konci letních prázdnin. Zaměřujete se na zahradnictví? Asi máte největší žně na jaře, kdy příroda a zákazníci ožívají. Stačí se podívat do analytických nástrojů a ze statistických dat z minulých let snadno vyčtete, kdy můžete očekávat největší nápor.
Jaká kampaň vám tehdy zafungovala? A neřešili jste nějaké problémy? Třeba se skladovostí, nebo s technickým zabezpečením e-shopu? Připravte se na vše a myslete dopředu.
Připravte se na ni včas
Nezapomeňte, že světové brandy připravují vánoční kampaně už na jaře. Od kreativy po veškeré technické provedení mají podchycené vše do posledních detailů. Není proto úplně šťastné dva dny před zamýšleným spuštěním řešit výši slevové akce, zadávat grafiky a texty a řešit dostupnost zboží. Už v lednu si proto stanovte deadliny pro přípravu jednotlivých kampaní, ať se zařídíte včas. Takový e-shopový peak totiž není nic snadného:
Jste připraveni na velkou návštěvnost?
Víte, na jakých kanálech budete inzerovat?
Co kreativa? Přizpůsobím vzhled e-shopu a marketingových kampaní dané akci?
Jaký budget mám na kampaň a co od ní očekávám?
A nabízí se další a další otázky, na něž je třeba znát odpověď. Nevíte, jak začít? Poraďte se s odborníky, kteří na Shoptetu dokáží s e-shopem hotové divy.
Svezte se s kalendářem
Říká se, že ti dobří mají sezónu pořád. A pak jsou tu období, kdy mají sezónu úplně všichni. Jasně, Vánoce, Velikonoce, Black Friday, Valentýn, Halloween… O tom, jak připravit svůj e-shop na Vánoce, už jsme psali.
A s přípravou na jiné významné kalendářní milníky to nebude jiné. Je proto jen na vás a vašem brandovém zaměření, jakým tématům dáte v kampaních prostor. Třeba pro vás bude zajímavý Mezinárodní den UFO, nebo vyladíte celý e-shop k cíli s názvem MDŽ. Ať už plánujete tematické zásahy do e-shopu větší v podobě třeba unikátních funkcionalit, nebo menší v podobě nové grafiky, jsme tu pro vás.
Čas na vylepšení? Kdykoli
O e-shop je totiž třeba pečovat, ať už máte sezónu vrcholnou nebo okurkovou. Možná právě ospalý typicky letní čas je tou chvílí, kdy se můžete mrknout na inovace, automatizace nebo třeba redesign. Do podzimu pak vlétnete v novém a zazáříte. Inspirujte se třeba u našich klientů.