top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Nejčastejší chyby při nastavení GA4 

Aktualizováno: 26. 11.

Správné nastavení Google Analytics 4 (GA4) je klíčové pro získání přesných a užitečných dat o návštěvnosti a chování uživatelů na vašem webu. V tomto článku se zaměříme na časté chyby při nastavování GA4 a kroky, které je třeba podniknout pro zajištění co nejlepších dat pro vaše podnikání.


Platební brány se zobrazují ve Zdroji návštěv

Pokud uvidíte Platební bránu ve zdroji návštěv, tak není v administraci GA4 vyloučena. Je potřeba ji vyloučit, aby nedocházelo k tomu, že tomuto zdroji budou přiřazeny konverze.



Vyloučení interní návštěvy

Ve filtrech můžete pracovat s vyloučením interní návštěvy. Pokud možnost pro filtrování “Traffic type” nevidíte, pak není interní návštěva definována a interní IP nejsou nastaveny.



Zapnutí Google Signals

Google Signals přináší spoustu výhod, jako jedna z hlavních je možnost vidět demografické údaje jako je přibližný věk, zájmy či pohlaví vašich návštěvníků. Pokud je zapnuty nemáte, pak budou demografické přehledy vypadat následovně.



Pokud jsou Google Signals správně nastaveny, tak budou demografické přehledy zobrazovat data. Můžete si vybrat pohlaví, věk nebo třeba zájmy.



Prodloužení retence dat

Historie dat je v defaultním nastavení zapnuta na 2 měsíce, je proto nutné ji upravit na maximální možnou dobu a to 14 měsíců. Pokud jsou nastaveny 2 měsíce, tak v průzkumníku bude výběr datumu omezen na poslední 2 měsíce.



Nastavení vlastních publik

Publika se mohou využít pro opětovné cílení reklamy na specifickou skupinu uživatelů, ale také fungují dobře jako filtr v GA4. Nejdou nastavit zpětně, proto je dobré myslet na toto nastavení již na začátku.

Ukázka níže demonstruje, jak publika využít při porovnávání v přehledech.



Např. Uživatelé, kteří přidali produkt do košíku. Můžete si také vybrat dobu, jak dlouho budou uživatele v tomto publiku uložení.


Propojení Google služeb

Pro zobrazení nákladů a kampaní z reklamního systému Google Ads a možnosti pracovat s publiky či konverzemi z GA4 zvolte propojení s Google Ads. Pokud propojení správně funguje, pak ve všech kanálech uvidíte náklady na reklamu právě za Google Ads.



Pokud máte propojenou Google Search konzoli, pak uvidíte i takovýto přehled.



Nedívejte se na data z posledních 48 hodin

Pokud budete chtít vidět data z předchozího či dnešního dne, tak můžete často narazit na prázdné řádky, hodnoty (not set), případně “unassigned”. Není to chyba v nastavení, ale GA4 zkrátka nestihly všechna data zpracovat. Abyste se tomuto vyhli, stačí datum posunout o pár dní dozadu.



Po úpravě data už prázdný řádek zmizí.



Tip na závěr: Přizpůsobujte si vlastní reporty

V GA4 není defaultně nastavena metrika “konverzní poměr”. Můžete ji však snadno do reportu přidat a report si tak přizpůsobit, ať vidíte skutečně to, co vás zajímá a je přínosné pro vaše podnikání.



Hledáte komplexního partnera pro váš e-commerce projekt? My se o to postaráme. Na Shoptetu i v marketingu jsme jako doma. Ozvěte se nám.

bottom of page