Okurková sezóna je definitivně pryč. Taky vám připadá, že léto sotva skončilo a už aby vám v uších pomalu zněly koledy? Nebojte, nejste v tom sami, a když se včas připravíte, bude to v pohodě. Právě začíná klíčové období roku v e-commerce. Přečtěte si, jak se na podzim, advent a hlavně samotné Vánoce připravit, ať z nich máte radost stejně velkou jako vaši zákazníci, kteří u vás nakoupí.
Poučte se z minulých let
Poučen z předchozích nezdarů… Znáte to? Pokud jde o Vánoce, platí to dvojnásob. Mrkněte se do Google Analytics a zjistěte, jaké kampaně fungovaly a letos se do toho taky opřete. Mějte ovšem na paměti, že minulé dva roky spolu s Ježíškem úřadoval i covid, což mohlo nákupní chování zákazníků hodně ovlivnit.
Jedno se ale nemění – Vánoce jsou nápor. Připravte na to svoje zásoby, logistiku, expedici, zákaznický servis… Hlavně ale nenechávejte nic na poslední chvíli. A samotný e-shop a marketing už vůbec ne. Lidé by měli už od brzkých podzimních dnů vědět, že vy jste ten nejlepší Ježíšek.
Jednoduché období? To Vánoce rozhodně nejsou. Klient je pro nás partner, a proto chceme vánoční sezonu našim klientům co nejvíce ulehčit. Využíváme zkušeností, které jsme nabrali u našich největších klientů, jako je třeba Notino. Především u těchto velkých klientů jsem zjistil, jak se efektivně starat o e-shop před Vánoci. A to teď úročíme u každého našeho klienta. Pomáháme jim s kampaněmi a kreativou, ale i s technickým nastavením e-shopu, aby jejich zákazníci měli tu nejlepší user experience. Rád vidím, že i díky skvělé práci mého týmu se našim klientům tak dobře daří a můžou se v adventním období soustředit na svůj business a na to, čemu oni sami rozumí nejlépe.
- Michal Mervart, CEO mimedigital
Už máte vytvořené kampaně?
Měla by z nich dýchat vánoční atmosféra a zároveň by měly přesvědčit zákazníky k nákupu. Jak vytvořit správnou strategii vánoční kampaně? To je věc velmi individuální, ale základem je odpovědět si na následující otázky:
Na jakých kanálech budu inzerovat?
Jak naladím obrázky?
Budu tvořit nové fotky, ať už produktové nebo image?
Co texty? Vytvořím vánoční přistávačky, nebo alespoň články či speciální posty?
Jaký benefit bude jádrem komunikace? Doprava zdarma? Dárek k nákupu? Nejrychlejší doručení? Nezapomeňte to lidem říct.
A mohli bychom pokračovat. Pokud však chcete podchytit marketing e-shopu opravdu komplexně, jsme tu pro vás.
Oblékněte e-shopu vánoční kabátek
Kampaně máte vytvořené, nebo aspoň promyšlené? Skvělé, teď už jen obléknout do vánočního váš e-shop. Sami byste se určitě nechtěli prokliknout z nádherné adventní kampaně na chladný e-shop, kde po Vánocích není ani památky.
Přitom stačí málo a dojem je hned jiný. Úvodní banner může krásně změnit celou atmosféru webového prostředí, stejně jako vánoční přistávací stránky by měly být v jednotném provedení, ať se vaši dárkuchtiví zákazníci mohou v příjemné náladě ponořit do výběru toho nejlepšího produktu. A sociální sítě? Tam to může být pěkně pestré – co třeba speciální vánoční šablona na příspěvky, soutěže, seriál adventních postů, nebo třeba hezky graficky zpracovaný adventní kalendář? Fantazii se meze nekladou.
Čas na vánoční obsah…
…je právě teď. Vánoce mají kromě splněných snů i svá SEO kouzla. Články typu „Jak vybrat…, Dárek pro tatínka…, Nejlepší dárky…,” samozřejmě navázaná na vaše zboží, by neměly chybět na vašem blogu, ani na sociálních sítích. Nezapomeňte, že můžete mít sebelepší produkty, ale pokud čtenářům neřeknete, jak jim konkrétně pomohou, asi u vás nenakoupí.
Zároveň se zaměřte také na nastavení správných klíčových slov na vaše vstupní stránky a ověřte si vnitřní prolinkování. Zkrátka svým zákazníkům umeťte spoustu různých cestiček od kampaně, přes článek až k produktu, který pod jejich stromečkem nesmí chybět. Obsahová strategie je pro Vánoce důležitější než kdy jindy, tak ji neopomíjejte. A my vám s ní, stejně jako s celým e-shopem či kompletním marketingem rádi pomůžeme, stačí se nám ozvat.