top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Redesign e-shopu CityZen přinesl 633% růst obratu i titul Shop roku

Aktualizováno: 26. 11.

CityZen je český výrobce unikátního bavlněného oblečení, které odolá špíně a není na něm vidět pot.

  • Funguje od roku 2018,

  • roční obrat 150+ milionů Kč,

  • spolupráce od začátku roku 2020.

Všechno začalo poptávkou na drobnou technickou úpravu e-shopu. Nakonec jsme začali pracovat na UX, které nám mělo ukázat slabá místa e-shopu. Využili jsme k tomu následující postup:

  • Provedli jsem vstupní konzultaci s klientem,

  • sepsali UX audit e-shopu,

  • prokonzultovali jsme s klientem výstupy a navrhli další postup pro zlepšení e-shopu.




Na začátku jsem byl skeptický, protože pár auditů jsem už držel v ruce a moc mě nepřesvědčily. Doufal jsem, že nedostanu pár stránek obecných věcí. Když mi došel audit, který měl 27 stran s praktickými poznatky, co máme špatně, tak jsem se nejdříve zhrozil a pak se mi ulevilo, protože jsem věděl, že tahle spolupráce bude stát za to.

Pavel Hrstka, CEO Cityzen


Audit nám ukázal slabá místa celého e-shopu, na kterých jsme začali následně společně pracovat, abychom e-shop připravili na Vánoční sezónu. Když jsme se společně domluvili, že budeme dělat tyto úpravy, tak už bylo jasné, že další sezónu nám tento e-shop nevydrží. Proto jsme se vzápětí pustili do celkového redesignu.


Redesign pro raketový růst

Už původní e-shop procházel dílčími úpravami, které postupně navyšovaly konverzní poměr a obraty. E-shop však byl vytvořen na základní šabloně Shoptetu, která je hodně univerzální a pro potřeby dalšího rozvoje nedosahovala našich potřeb. Proto jsme nejprve identifikovali oblasti, které byly pro pořádný růst klíčové:

  • skvělá responzivita na všech stránkách e-shopu a všech zařízeních,

  • zásadní rozšíření sortimentu, a to i pro ženy,

  • práce s technickým SEO a parametry filtrů.


Cíle projektu

Cílem redesignu e-shopu na základě analýzy výchozího stavu tedy bylo:

  • lépe poznat vlastní zákazníky – co chtějí a proč kupují tyto produkty,

  • zlepšení responzivity e-shopu, a to hlavně na mobilních zařízení,

  • zvýšení konverzního poměru,

  • připravit e-shop na dlouhodobý růst na platformě Shoptet,

  • vytvořit technologicky udržitelné prostředí pro dlouhodobý rozvoj e-shopu.



„Měl jsem strach, že se nový redesign e-shopu nepovede a my tak ztratíme naše zákazníky. Díky metodologickému postupu a častým konzultacím s agenturou jsem toho strachu měl čím dál tím méně.“

Pavel Hrstka, CEO Cityzen


Důkladným postupem k velkým výsledkům

Každý redesign přináší pro e-shop nemalá rizika. My jsme je minimalizovali opravdu pečlivým postupem, který vychází z informací od samotných zákazníků.

  1. Hloubková analýza uživatelů. Zkoumali jsme a ptali se desítek zákazníků na jejich nákupní chování: Proč chtějí oblečení od značky CityZen? Jaké jsou jejich hlavní důvody nákupu a mnoho dalších otázek. Tyto informace nám pomohly ke správnému pochopení zákazníka a k navržení celého funkčního e-shopu.

  2. Analýza výsledků dat a návrhu prototypu (wireframu). Zjištěná data jsme museli interpretovat do konkrétního návrhu v podobě prototypu e-shopu, který simuluje funkční e-shop pro možnosti dalšího testování na reálných uživatelích.

    Velký důraz jsme kladli na prezentaci samotného produktu a jeho benefitů a správného výběru rozměrů. Nemohli jsme také opomenout, že se jedná o československou výrobu. Nutné bylo také správně zakomponovat uživatelské recenze na kterých CityZen staví již delší dobu. Chceme tak zákazníkům ukázat, že oblečení opravdu funguje.

  3. Uživatelské testování prototypu (wireframu). Testování na uživatelích ukázalo drobné nedostatky našeho návrhu, které jsme v této fázi také odstranili. Při navrhování wireframu lze dělat rychlé změny s minimálními náklady. Díky tomu jsme proto zabránili možným problémům v dalších fázích.

  4. Moodboard. Značka CityZen měla jen vytvořené logo a definované základní barvy. Naším úkolem proto bylo definovat celkový vizuální styl, který se promítne v redesignu e-shopu. K tomu nám velmi dobře posloužil moodboard, který se vytvořil ve dvou variantách, aby si zákazník mohl vybrat, jaký styl značce nejlépe sedne.

  5. Design na míru. Po schváleném a navrženém vizuálním stylu e-shopu jsme přešli na samotný návrh designu. Proces návrhu designu fázujeme tak, aby měl zákazník možnost se ke všem unikátním stránkám vyjádřit a schválit je.

    Na tomto projektu došlo na začátku návrhu ke 3 zásadnějším vizuálním úpravám, než se finálně stanovil design hlavních stránek. Následně jsme rozkreslili všechny unikátní stránky, kterých bylo přes 30. To vše jak na mobilním, tak desktopovém rozlišení.

  6. Kódování a programování funkcí. E-shop CityZen je výjimečný v tom, že se na něm nachází hodně individuálních úprav na míru. Ukázalo se totiž, že zákazníci potřebují například specifickou kategorizaci a filtraci. Zapracovali jsme také modul recenzí, které na běžném Shoptetu nenalezneme, unikátní varianty produktu, individuální zobrazení variant produktů dle parametrů a mnoho dalšího.


Výsledky redesignu?

Jaká období sledujeme, když se chceme podívat na výsledky, které přinesl redesign?

  • Fáze PŘED – listopad-kvetěn 2019/2020

  • Fáze PO – listopad-květen 2020/2021

63 % – zvýšení průměrného konverzního poměru, konkrétně +73 % na mobilu a +14 % na desktopu

644 % – obrat českého e-shopu zažil enormní růst

20 % – zvýšení celkové průměrné hodnoty objednávky



„S mime digital spolupracujeme už od roku 2020, kdy jsme začali společně připravovat redesign e-shopu, který máme teď. Spolupráce nás stále společně baví.“

Pavel Hrstka, CEO Cityzen


Pokračujeme dál

Následný technický servis e-shopu. Redesignem to začíná, ale nikdy nekončí. Pokud e-shop chce jít s dobou a chce neustále růst, musí investovat čas i peníze do dalšího rozvoje. U tohoto projektu přicházíme každý měsíc s novými zlepšeními, abychom klientovi vydělali více peněz a zákazníkům zlepšili nákupní zážitek.


E-shop sbírá ocenění


bottom of page