top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Sociální sítě: Jak na nich zazářit s e-shopem

Aktualizováno: 26. 11.

Bez sociálních sítí nemůže být snad žádný e-commerce projekt. Váš e-shop tam může velmi snadno oslovit tisíce potenciálních zákazníků a pořádně se jim připomínat kdykoli bude chtít. Zároveň však jde o místo, na kterém neplatí žádný zaručený recept na úspěch, ale téměř ani žádná pravidla. Čím kreativnější proto budete, tím lépe pro vás. Přečtěte si pár doporučení od nás, ať všechny ty Facebooky a Instagramy dostanete pěkně pod kůži.



Neprodávejte, bavte

Bylo by naivní si myslet, že na sociálních sítích lidé čekají, až jim nabídnete právě ty vaše produkty. Budete bojovat v konkurenci mnoha a mnoha podobných značek a každá z nich chce prodávat co nejvícet. Jak proti tomu bojovat? Netlačit na pilu. Lidé jsou dnes už trochu hákliví na příliš prodejní obsah.

Mnohem lepší cestou je být kreativní a najít ve svém oboru vtip, inspiraci, vzdělávání… Ukažte na Facebooku či Instagramu, jak vaše produkty pomohou lidem s jejich problémy. Jak se budou vaši zákazníci cítit při jejich používání? Sítě jsou ideálním místem pro emoce. Zeptejte se proto lidí na názor, vytvořte jim užitečné infografiky, nebo zavtipkujte. Uvidíte, že návštěvnost vašeho e-shopu s kvalitním obsahem poroste.


Udělejte si plán

Co tam mám dneska dát? A kam? Tak přesně s tím bojovat nebudete, když si uděláte publikační plán. Píšete blog? Chcete aspoň občas udělat produktový příspěvek? A není náhodou za týden nějaký významný svátek? To vše byste měli do publikačního plánu zanést. 

Nezapomeňte, že minimálně Facebook a Instagram by opravdu měly patřit do výbavy každého e-shopu. Někomu potom bude více vonět serióznější LinkedIn, jiný zase má prostor pro TikTok a superautentická videa třeba ze zákulisí firmy. Rozhodně si ale udělejte tabulku, kde budete tvořit příspěvky ideálně s měsíčním předstihem. Vyhnete se tak tvůrčí krizi a budete mít klid si vše pečlivě rozmyslet.


Texty a grafika jsou zásadní

Dejte si proto na nich záležet. Pište pro své zákazníky, znáte je koneckonců nejlépe. Jak se asi cítí? Jakou atmosféru by měly vaše příspěvky navozovat? Zamyslete se nad tím a propište to do jednotlivých postů. Pokud nemáte to pravé básnické střevo, nevadí. Najdete spoustu agentur a copywriterů, kteří jsou na sociálních sítích jako doma.

A totéž platí i u grafiky. Měla by odrážet vizuální styl celého vašeho brandu, aby si lidé spojili třeba pracně vytvořený krásný instagramový feed právě s vaším e-shopem. Dbejte proto na občasné využití jednotné grafické šablony pro příspěvky, případně ozvláštněte vizuál svým charakteristickým filtrem, textem, ikonou… Možnosti jsou neomezené. 


Buďte sami sebou

Ať už vás baví Facebook, Instagram nebo třeba TikTok, aktuální trend je jasný – autenticita. Nehrajme si na dokonalost. Buďte na sítích takoví, jací doopravdy jste. Chcete mluvit hovorově? Mluvte tak. Chcete bavit oldschool grafikou? Určitě budete jiní než konkurence. Tu mimochodem stoprocentně prozkoumejte, ať se odlišíte nebo od ní šikovně inspirujete. Zapamatujte si jen pár principů:

  • Pravidelnost – na sítích zásadní. Zvolte si frekvenci příspěvků, a tu dodržujte.

  • Pestrost – co třeba jeden příspěvek o blogovém článku, druhý zábavný, další jako anketa, čtvrtý jako soutěž…

  • Výraznost – zachytí příspěvek oko čtenáře? Myslete na to, bude bojovat o pozornost s tunou dalšího obsahu.

  • Brandovost – je příspěvek v souladu s vaším brandem? Sleduje vaše cíle? Nic není důležitější.

E-shop bez sociálních sítí prakticky nemůže fungovat. My vám dokážeme pomoci s ideálním řešením. Napište nám.

bottom of page