Spolupráce od
začátku roku 2020
až do soucašnosti
Design
na míru
Video na detailu
produktu
Unikátní
registrace
nových registrovaných zákazníků
100 tisíc
Výrazné zvýšení
konverzního poměru
Unikátnost
produktů
Individuální
změna datové
vrstvy
Boční
košík
POTŘEBA NOVÉHO E-SHOPU VYVSTALA V ROCE 2020
Ve WOOXu začali nový e-shop řešit v roce 2020, kdy od základu změnili obchodní model a potřebovali jej srozumitelně vysvětlit svým zákazníkům. „Vyloučili jsme z prodejního řetězce distributory a začali zboží prodávat napřímo. Tím odpadla marže distributorovi a my tak mohli prodávat za velkoobchodní ceny.“
David Arzt
Woox
V praxi to znamená, že WOOX všem registrovaným zákazníkům prodává zboží za polovinu původní ceny. Jenže už tady nastal první problém – tehdejší e-shopová platforma nedokázala s tímto pracovat. „E-shop WOOXu technologicky neuměl 50% slevu navázat na účet uživatele. Každý registrovaný zákazník proto dostal slevový kód, který byl ale univerzální, takže lidé si ho přeposílali mezi sebou, využívali opakovaně a podobně. Bylo to nešťastné.“
Michal Mervart
mime digital
A e-shop trpěl také dalšími nedostatky. „Firma, která nám e-shop spravovala, už ani neexistovala, technologie byly zastaralé, podpora nulová. Na konci už ani nefungovaly registrace, bylo zkrátka jasné, že potřebujeme nový e-shop.“
David Arzt
Woox
PO TŘECH LETECH
HLEDÁNÍ VYHRÁL
SHOPTET PREMIUM
Zpočátku WOOX hledal řešení v zahraničí, ale žádná z předních světových platforem nevyhovovala jeho požadavkům na customizaci – například nikde nešlo nastavit, aby e-shop při doručení Zásilkovnou nevyžadoval po zákazníkovi adresu bydliště. „Nechtěli jsme, aby klienti během objednávky zbytečně zadávali údaje, které nepotřebujeme,“ upřesňuje David Arzt.
Další zvažovanou variantou byl Shoptet SOFA, ale ani tato platforma nakonec nedokázala požadavky WOOXu splnit. David a jeho tým se proto obrátili na nás mime a poprosili, zda jejich vysněný e-shop dokážeme postavit na platformě Shoptet Premium. A takovou výzvu jsme nemohli odmítnout.
SEZNAM TECHNICKÝCH POŽADAVKŮ ZABÍRAL
PĚT STRAN
Věděli jsme přitom, že nás čeká obrovský kus práce. Kromě automatické 50% slevy pro všechny registrované uživatele WOOX požadoval například „živé“ hlídání dostupnosti produktů v košíku, možnost jednoduše k produktům přikládat videa, integrovat e-shop s informačním systémem ANS nebo skloňovat jména v transakčních e-mailech. Většinu požadavků máme již zapracovanou, další čekají v roadmapě na nejbližší měsíce.
„Při vývoji e-shopu jsme si hráli s těmi nejmenšími detaily. Například při optimalizaci konverzního poměru jsme pracovali s několika verzemi zobrazení původní ceny a nové ceny s 50% slevou, než jsme našli takovou variantu, která byla pro zákazníky nejvíce srozumitelná a pochopitelná.“
Michal Mervart
mime digital
„Vývoj zabral delší dobu, než jsme původně chtěli a plánovali, ale dnes mohu říct, že jsme konečně tam, kde jsme chtěli být. Dokážeme jasně komunikovat naši filozofii, vysvětlit složení produktů a marže, ukázat unikátnost našich výrobků nebo jednoduše integrovat video obsah.“
David Arzt
Woox
VÝSLEDKY
PŘEDČILY OČEKÁVÁNÍ
A nejde jen o „dobrý pocit“ WOOXu, nový e-shop objektivně přinesl také lepší obchodní výsledky. Rok po spuštění nové verze e-shopu přibylo 100 tisíc registrovaných zákazníků
a došlo k výraznému zvýšení konverzního poměru.
Díky pokročilé analytice jsou dnes ve WOOXu také schopni vše detailně doměřovat a vyhodnocovat. Budoucí rozvoj
e-shopu a zlepšování uživatelské zkušenosti tak nebudou založené na domněnkách nebo pocitech, ale tvrdých datech.
V MIME DNES VIDÍME DŮLEŽITÉHO PARTNERA
Velkým testem spolupráce byl podzim 2024, kdy sklady WOOXu bohužel postihly záplavy a v jednu chvíli majitelé dokonce zvažovali, že to celé zabalí. „Všechno zlé je k něčemu dobré a díky povodni jsme si ověřili, že v mime máme skvělého partnera. Během kritického období nám v mnoha věcech vyšli vstříc, rychle zapracovávali sdělení, která jsme na e-shop potřebovali přidávat, a taky jsme společně během pár dní spustili e-shop Druhá šance, na kterém prodáváme oblečení ze skladů v zatopených oblastech.“
David Arzt
Woox
„Během spolupráce se z mime stal náš klíčový partner, na kterého se můžeme spolehnout. Z krabicového řešení dokázali vytěžit maximum a vytvořit customizovaný e-shop, který do puntíku splňuje naše představy a očekávání. A už teď se těšíme, jak budeme na e-shopu nadále pracovat a postupně ho zlepšovat a rozvíjet.“
David Arzt
Woox
„Plány do budoucna jsou velké. Chceme zapracovat na personalizaci, přidat další způsoby dopravy, nastavit maximální počet objednávek na jednu pobočku nebo uvést funkci fashion look, která zákazníkovi poslouží jako inspirace. Jak opakovaně říkáme, s Shoptetem Premium nic není nemožné. Nazývat ho šablona je skoro urážlivé – jde vlastně jen o podvozek, na kterém pro klienta dokážeme postavit zcela customizovaný e-shop bez jakýchkoliv limitů a omezení.“
Michal Mervart
mime digital
Je to ještě vůbec krabicové řešení? Pro WOOX jsme postavili e-shop s řadou pokročilých funkcí na míru
Individuální slevy navázané na účet zákazníka, plná integrace s informačním systémem ANS, jednoduchý průchod košíkem bez nutnosti zadávat údaje, které nejsou pro objednávku relevantní. Pro prodejce oblečení WOOX jsme postavili e-shop na „šabloně“ Shoptet Premium, vizuálem a funkcemi ale řešení připomíná spíše e-shop na míru. „Už jsem tomu ani nevěřil, ale teď konečně máme e-shop, který jsme si vysnili, a který jsme nedokázali postavit ani na mnohem větších a známějších zahraničních platformách,“ říká interim manager WOOXu David Arzt.