top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Blog: 5 důvodů, proč vyladit transakční e-maily

Aktualizováno: 26. 11.

Bez e-mailů se neobejde žádný e-shop. Dělit je můžeme jako marketingové a transakční. Jak postavíte strategii marketingových newsletterů, které mají cíl prodávat, o tom jsme psali zde. Dnešní článek je o tom, proč řešit texty a styl automatických transakčních e-mailů. Ano, to jsou e-maily, které informují zákazníky třeba o stavu jejich objednávky, dopravě, registraci a podobně.

Na Shoptetu máte celou řadu šablon, které fakticky upravovat nemusíte – svůj informační účel splní a zákazník se dozví, co potřebuje. Ale kdo si s e-maily pohraje, může z nich mít mnohem víc než suché informování.



Lidé rádi mluví s lidmi

„Vaše objednávka byla přijata.” Opravdu chcete se svými zákazníky komunikovat takhle? Takhle přece přece nikdy nemluví. Dejte si proto práci s přepsáním textů do lidské řeči, ideálně ve vaší tonalitě

Není nic horšího, než když máte například hravé sociální sítě a pak přijde zákazníkům úřednický e-mail, ze kterého opravdu nemají radost. I transakční e-mail lze napsat tak, že vyloudí úsměv na tváři čtenářů.


I automatický e-mail může být originální

Na automatické e-maily lidé, na rozdíl od marketingových, opravdu čekají. Mají rádi potvrzení objednávky, platby a logicky chtějí vědět, jak na tom jejich balíček je. Tahle informace by neměla nikdy zaniknout.

Jak to ale povíte? Máte v zásadě dvě možnosti – buď jako znuděný úředník, nebo jako ten skvělý e-shop, který rád mluví s lidmi. Jak na to?

  • Zamyslete se, jak zákazníky hezky pozdravíte. Všechno je lepší než „Vážený uživateli”.

  • Používejte činný rod – je to dynamičtější, přirozenější, lépe se to čte.

  • Máte definovanou tonalitu? Vykáte, tykáte, používáte emoji? Napište si jasná pravidla, a ta dodržujte.

  • Nezapomínejte, že e-mail je zásadním touchpointem vašeho brandu. A ten je třeba držet jednotný.


Sladíte všechny komunikační kanály

Na sítích jucháte, v e-mailech jste odměření a na e-shopu něco mezi? To moc fungovat nebude. Vytvořte si jednotný komunikační manuál, kde definujete komunikaci napříč všemi kanály.

Ano, transakční e-maily by také měly odrážet charakter vaší značky. Vedle přehlednosti, například seznamu objednaného zboží, tak nezapomínejte i na styl celého sdělení, obrázky, loga… Vše by mělo hrát na stejnou notu a podporovat váš brand.


Zákazníci se na ně budou těšit

Představte si dva e-maily. První informuje o tom, že vaše objednávka byla předána k dopravci. Druhý vám řekne, že balíček už je krásně zabalený a těší se, až vám udělá radost.

Cítíte ten rozdíl? 

Tak zkuste na svých automatických e-mailech zapracovat, dát jim švih a vtip, aby je lidé dočetli až do konce. Pokud se omezíte na suché konstatování informací, pravděpodobně se dál než ke konci předmětu nedostanou.


Možnost k upsellu? Ano!

Jasně, lidé v informačních e-mailech chtějí zjistit fakta. Ale když si je svým stylem získáte, můžete počítat i s tím, že je budou číst až do konce. A tam je právě místo pro decentní nabídku dalších produktů nebo upozornění na aktuální akci.

E-maily můžete v šabloně Shoptetu velmi snadno upravovat, takže pokud zrovna probíhá akce, soutěž či cokoli jiného, prostor v těle e-mailu se na ně najde.

Hledáte komplexního partnera pro váš e-commerce projekt? My se o to postaráme. Na Shoptetu i v marketingu jsme jako doma. Ozvěte se nám.

bottom of page