top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Google Analytics 4: Měřte dřív, než bude pozdě

Aktualizováno: 26. 11.

Kdo na svém e-shopu neměří, může svůj byznys řídit leda tak podle pocitu. A to je cesta značně nejistá. Když víte, kdo váš web navštěvuje a jak se na něm chová, můžete jít zákazníkovi krásně naproti a veškerou snahu optimalizovat na cestě k vyšším ziskům. A teď jedna špatná zpráva – Universal Analytics, nejpopulárnější měřící nástroj, končí. Místo něj nastupují Google Analytics 4, novinka se kterou byste se měli co nejdřív seznámit. Přečtěte si o ní vše důležité.


S přechodem na GA4 neváhejte

Kdy končí staré Universal Analytics? Starý systém přestane sbírat data 1. července 2023. Lidé sice mají rádi jednoduché odpovědi a jasná fakta, toto datum však není už tolik důležité. Abyste o svá pečlivě naměřená a vyhodnocená data nepřišli, je nutné je začít sbírat co nejdříve v rámci Google Analytics 4. Když máte dvě verze, měřte do obou, nebo přejděte na GA4 s předstihem. Proč?

  • Je užitečné mít naměřená data za co nejdelší časové období. Taková data v budoucnu využijete například pro sledování vývoje návštěvnosti a predikci nákupního chování uživatelů.

  • Budete mít už z čeho brát, nezačnete v červenci od nuly.

  • Skokový přechod na GA4 vás nebude tolik bolet, ztráta dat z původního nástroje částečně nahradí možnost domodelovat data.

Platí tedy jednoduchá rada – čím dříve na GA4 přejdete, tím více dat budete po definitivní výměně systémů mít. A více dat, to je více vědomostí o vašich návštěvnících, které se dají využít nejen při úpravách e-shopu, ale především v online marketingových kampaních.


Co vás čeká nového?

Král bude mrtev, ať žije král? Možná, GA4 totiž přinesou pár šikovných novinek, které původní řešení nenabízelo:

  • Zajistí vám díky modelaci dat jejich menší ztráty

  • Čeká vás chytřejší data-driven atribuce, tedy způsob vyhodnocení, který zdroj návštěvnosti se podílel na výsledné konverzi

  • Lepší měření uživatele napříč zařízeními je taktéž mnohem vymakanější než dřív


Kdo neměří, neví

Říkáte si, že své zákazníky přece dobře znáte? Bavíte se s nimi? Potkáváte je na výdejně? Ti v onlinu se chovají často úplně jinak. A to je největší kouzlo měření. S dobře nastavenou analytikou můžete zjistit nejen odkud k vám daný člověk přišel, ale i to co jej baví, kdo to vlastně je a třeba to, jak se na vašem e-shopu pohyboval. Dokončil nákup až na třetí návštěvě? Možná bude menší zádrhel v košíku. Četl něco na blogu? Mrkněte, z jakého článku se proklikl na produkt a zkuste jej ještě o něco vylepšit.

Měření není žádná nuda. Je to základ každého úspěšného e-commerce byznysu. Google Analytics 4 navíc přináší spoustu nových věcí, které vám pomohou dozvědět se o svém vlastním e-shopu ještě něco navíc. A na tržbách to bude znát.


S nastavením GA4 vám pomůžeme

Google Analytics 4 přicházejí s novým pohledem na datovou analytiku. Jinak uchovávají data, rozšiřují možnosti, a pokud budete chtít naplno využít jejich potenciál, bude nutná asistence odborníka.

S nastavením vám však rádi pomůžeme. Máme zkušenosti i know-how, jak zajistit měření všeho, co by váš e-shop posunulo dál. Ozvěte se nám.

bottom of page