Kdo na svém e-shopu neměří, může svůj byznys řídit leda tak podle pocitu. A to je cesta značně nejistá. Když víte, kdo váš web navštěvuje a jak se na něm chová, můžete jít zákazníkovi krásně naproti a veškerou snahu optimalizovat na cestě k vyšším ziskům. A teď jedna špatná zpráva – Universal Analytics, nejpopulárnější měřící nástroj, končí. Místo něj nastupují Google Analytics 4, novinka se kterou byste se měli co nejdřív seznámit. Přečtěte si o ní vše důležité.
S přechodem na GA4 neváhejte
Kdy končí staré Universal Analytics? Starý systém přestane sbírat data 1. července 2023. Lidé sice mají rádi jednoduché odpovědi a jasná fakta, toto datum však není už tolik důležité. Abyste o svá pečlivě naměřená a vyhodnocená data nepřišli, je nutné je začít sbírat co nejdříve v rámci Google Analytics 4. Když máte dvě verze, měřte do obou, nebo přejděte na GA4 s předstihem. Proč?
Je užitečné mít naměřená data za co nejdelší časové období. Taková data v budoucnu využijete například pro sledování vývoje návštěvnosti a predikci nákupního chování uživatelů.
Budete mít už z čeho brát, nezačnete v červenci od nuly.
Skokový přechod na GA4 vás nebude tolik bolet, ztráta dat z původního nástroje částečně nahradí možnost domodelovat data.
Platí tedy jednoduchá rada – čím dříve na GA4 přejdete, tím více dat budete po definitivní výměně systémů mít. A více dat, to je více vědomostí o vašich návštěvnících, které se dají využít nejen při úpravách e-shopu, ale především v online marketingových kampaních.
Co vás čeká nového?
Král bude mrtev, ať žije král? Možná, GA4 totiž přinesou pár šikovných novinek, které původní řešení nenabízelo:
Zajistí vám díky modelaci dat jejich menší ztráty
Čeká vás chytřejší data-driven atribuce, tedy způsob vyhodnocení, který zdroj návštěvnosti se podílel na výsledné konverzi
Lepší měření uživatele napříč zařízeními je taktéž mnohem vymakanější než dřív
Kdo neměří, neví
Říkáte si, že své zákazníky přece dobře znáte? Bavíte se s nimi? Potkáváte je na výdejně? Ti v onlinu se chovají často úplně jinak. A to je největší kouzlo měření. S dobře nastavenou analytikou můžete zjistit nejen odkud k vám daný člověk přišel, ale i to co jej baví, kdo to vlastně je a třeba to, jak se na vašem e-shopu pohyboval. Dokončil nákup až na třetí návštěvě? Možná bude menší zádrhel v košíku. Četl něco na blogu? Mrkněte, z jakého článku se proklikl na produkt a zkuste jej ještě o něco vylepšit.
Měření není žádná nuda. Je to základ každého úspěšného e-commerce byznysu. Google Analytics 4 navíc přináší spoustu nových věcí, které vám pomohou dozvědět se o svém vlastním e-shopu ještě něco navíc. A na tržbách to bude znát.
S nastavením GA4 vám pomůžeme
Google Analytics 4 přicházejí s novým pohledem na datovou analytiku. Jinak uchovávají data, rozšiřují možnosti, a pokud budete chtít naplno využít jejich potenciál, bude nutná asistence odborníka.
S nastavením vám však rádi pomůžeme. Máme zkušenosti i know-how, jak zajistit měření všeho, co by váš e-shop posunulo dál. Ozvěte se nám.