top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Jak psát na e-shop dobré texty

Aktualizováno: 26. 11.

E-shop bez dobrého copywritingu nemůže existovat. Text je vaším základním spojovníkem se zákazníkem. Můžete jej bavit, vzdělávat, ale hlavně přimět ke koupi. Bez textů by nic z toho fungovat nemohlo. Nepodceňujte proto sílu psaného slova, pro váš e-commerce byznys je i v době stále lepších audiovizuálních formátů naprosto klíčovou komunikační linkou. V našem článku vám přinášíme tipy, jak postavit texty tak, aby vašemu e-shopu nic nechybělo.



Najděte svůj styl

Ještě než začnete psát, je mimořádně důležité určit si, jak budete psát. Není žádnou náhodou, že lidé si často nepamatují obsah sdělení, ale jeho formu. Vaše tonalita je proto zásadní. Je nezbytné si stanovit jasná kritéria svých textů, a ta dodržovat:

  • Jak naše značka mluví. Jsme uvolnění a zábavní? Chceme být v textech pestří a vykouzlit na tvářích zákazníků úsměv? Vylaďte svůj styl komunikace, napište si do jednoho souboru pár příkladů, které se vám líbí, a snažte se jich držet.

  • Jak naše značka nemluví. Naopak určitě nechcete své zákazníky nudit, být na ně drzí nebo nepříjemní. Nebojte se rovnou si sepsat slovní obraty, které používat nechcete, pomůže vám to.

Kromě tonality je také důležité určit si pravidla komunikace. Budete zákazníkům tykat, nebo vykat? Budete používat emoji? Jak se budete v komunikaci podepisovat? A jaká platí pravidla pro psaní názvu vaší značky? To vše je dobré mít sepsané, ať se tím mohou řídit všichni, kdo za značku mluví.


Kde se textům nevyhnete

Práce s texty na e-shopu nikdy nekončí. Blogové články, popisky produktů či optimalizaci textů můžete řešit neustále a stále budete mít co dělat. Jsou ale místa, která jsou pro e-shop naprosto klíčová:

  • Homepage. Nebojte se přitlačit na emoce, zároveň však musí být jasné, co prodáváte a co to lidem přinese.

  • Kategorie. Tady už víte, co zákazník zhruba chce. Navnaďte jej, ať se s chutí pustí do prohlížení produktů.

  • Produkty. Produktový popisek je často podceňovaný žánr, vy ale můžete zákazníkovi příjemně povědět o všech benefitech vašeho zboží a proč bez něj vlastně nemůže být. Funguje to.

  • O nás. Příběhy prodávají, to je známá věc. Povězte lidem něco o vaší misi, zázemí a nápadu, jak jste k provozování e-shopu přišli.

  • Informace. Jak s dopravou, platbami a podobně? Faktické informace by na vašem e-shopu opravdu neměly chybět.

  • Automatické e-maily. Automatické e-maily máte sice na Shoptetu přednastavené, ale snadno si je upravíte tak, aby mluvily vaší řečí. Udělejte to, ať jste svým zákazníkům blíže i třeba při potvrzení objednávky.

  • Blog. Nechte si vytvořit smysluplnou blogovou strategii a naplňte ji. Články myslící na SEO i produktové portfolio ocení zákazníci i vyhledávače.


Kam ještě budete psát

Je toho spousta. Žádný e-shop se neobejde bez pečlivě obstarávaných sociálních sítí, e-mailingu či výkonnostních reklam. Tam všude hraje zásadní roli text, a ten by měl mluvit stejným stylem, jako je psaný celý e-shop. Není nic zmatečnějšího, než když se ze skvělé reklamy zákazník proklikne na web, který psal evidentně někdo úplně jiný. Komunikační manuál je proto dobrým základem, jak mít všechny kanály pěkně provázané a komunikačně konzistentní. 

Jakmile jde o e-shop, věřte zkušeným profesionálům. Pomůžeme i vašemu e-commerce projektu, stačí se ozvat.

bottom of page