Máte ten nejlepší a nejpropracovanější e-shop na světě? Skvělé, ale teď přijde možná to nejdůležitější – přivést na něj lidi. A to nejde bez marketingu. Potřebuje jej každá značka, každý e-shop a přežít bez něj dlouhodobě nezvládne nikdo. Jak to ale zařídit, aby se investice do propagace začala postupně vracet a online prostor se stal místem, ze kterého prší nakupující návštěvníci?
Začněte strategií
Strategie je poměrně široký pojem, který si každý může vykládat trochu jinak. V základní podobě by v ní ale nemělo chybět několik zásadních kapitol.
Analýza současného stavu vašeho marketingu
Možnosti, které váš marketing má – finanční, časové, personální, odborné…
Cíle, které chcete dosáhnout v krátkodobém i dlouhodobém horizontu
Každá z těchto částí je nesmírně členitou disciplínou. Specializované digitální agentury však umí po úvodním auditu určit správnou cestu pro vaši značku a stanovit reálné cíle, kterých je možné z daných zdrojů dosáhnout.
Jak přivést ty, které váš produkt opravdu zajímá?
Komunikačních kanálů v online prostoru je celá řada. Například sociální sítě a blog můžete rozjet prakticky hned a samotný start kromě práce a času nestojí skoro nic. Je to s nimi však většinou stejné jako s e-shopem – když je nepropagujete, nikdo se o nich nedozví.
Naštěstí, máme tu výkonnostní marketing, který je specifický svou možností cílit na dané publikum. Jak na sociálních sítích, tak v obsahové a vyhledávací síti Googlu či Seznamu, je možné oslovit publikum v rámci PPC kampaní podle lokality, demografických údajů či zájmů.
Zjednodušeně řečeno můžete banner upozorňující na váš e-shop se sportovními potřebami právě lidem, které sport zajímá. A kampaně můžete různě fázovat. Přišel někdo na váš e-shop a nenakoupil? Tzv. remarketing jej snadno identifikuje a vy jej můžete oslovit zase trochu jinak. Anebo nakoupil a vy mu chcete prodat další produkt? I to je možné a žádané.
Kreativa rozhoduje
Ať už na podobném principu postavíte bannerovou kampaň, propagaci ve vyhledávačích, nebo třeba e-mailing – a my vám to do detailu připravíme za vás – často je rozhodujícím prvkem úspěchu samotná kreativa.
V online prostoru soupeří nespočet značek a konkurenčních výrobků, zásadní je proto zaujmout. Má váš produkt unikátní benefit pro uživatele? Nabízíte slevu, dárek, nebo třeba časově omezenou nabídku? V reklamě se to musí promítnout. Každá kampaň přitom musí jít na ruku lidem, které na e-shop chcete dostat. Bavte je, vzdělávejte je, prodávejte. Čím kreativněji to uděláte, tím spíše si vás zapamatují.
Ladí vše s vaším brandem?
Myslete však také na to, jestli reklama ladí s vaší značkou. Souzní s jejími hodnotami? Oslovuje lidi, které oslovit chcete? Netvoříte totéž, co konkurence? Na to vše by vám měl odpovědět brandmanuál, který by si alespoň v základní podobě měla vytvořit každá značka.
Online marketing nemusí být věda, když jej svěříte zkušeným profesionálům. Ozvěte se nám a společně vymyslíme, jak v digitálu zazářit.