Redesign e-shopu CityZen přinesl 633% růst obratu i titul Shop roku
- mime osvícenci 
- 11. 2. 2023
- Minut čtení: 4
Aktualizováno: 26. 11. 2024
CityZen je český výrobce unikátního bavlněného oblečení, které odolá špíně a není na něm vidět pot.
- Funguje od roku 2018, 
- roční obrat 150+ milionů Kč, 
- spolupráce od začátku roku 2020. 
Všechno začalo poptávkou na drobnou technickou úpravu e-shopu. Nakonec jsme začali pracovat na UX, které nám mělo ukázat slabá místa e-shopu. Využili jsme k tomu následující postup:
- Provedli jsem vstupní konzultaci s klientem, 
- sepsali UX audit e-shopu, 
- prokonzultovali jsme s klientem výstupy a navrhli další postup pro zlepšení e-shopu. 


„Na začátku jsem byl skeptický, protože pár auditů jsem už držel v ruce a moc mě nepřesvědčily. Doufal jsem, že nedostanu pár stránek obecných věcí. Když mi došel audit, který měl 27 stran s praktickými poznatky, co máme špatně, tak jsem se nejdříve zhrozil a pak se mi ulevilo, protože jsem věděl, že tahle spolupráce bude stát za to.“
— Pavel Hrstka, CEO Cityzen
Audit nám ukázal slabá místa celého e-shopu, na kterých jsme začali následně společně pracovat, abychom e-shop připravili na Vánoční sezónu. Když jsme se společně domluvili, že budeme dělat tyto úpravy, tak už bylo jasné, že další sezónu nám tento e-shop nevydrží. Proto jsme se vzápětí pustili do celkového redesignu.
Redesign pro raketový růst
Už původní e-shop procházel dílčími úpravami, které postupně navyšovaly konverzní poměr a obraty. E-shop však byl vytvořen na základní šabloně Shoptetu, která je hodně univerzální a pro potřeby dalšího rozvoje nedosahovala našich potřeb. Proto jsme nejprve identifikovali oblasti, které byly pro pořádný růst klíčové:
- skvělá responzivita na všech stránkách e-shopu a všech zařízeních, 
- zásadní rozšíření sortimentu, a to i pro ženy, 
- práce s technickým SEO a parametry filtrů. 
Cíle projektu
Cílem redesignu e-shopu na základě analýzy výchozího stavu tedy bylo:
- lépe poznat vlastní zákazníky – co chtějí a proč kupují tyto produkty, 
- zlepšení responzivity e-shopu, a to hlavně na mobilních zařízení, 
- zvýšení konverzního poměru, 
- připravit e-shop na dlouhodobý růst na platformě Shoptet, 
- vytvořit technologicky udržitelné prostředí pro dlouhodobý rozvoj e-shopu. 

„Měl jsem strach, že se nový redesign e-shopu nepovede a my tak ztratíme naše zákazníky. Díky metodologickému postupu a častým konzultacím s agenturou jsem toho strachu měl čím dál tím méně.“
— Pavel Hrstka, CEO Cityzen
Důkladným postupem k velkým výsledkům
Každý redesign přináší pro e-shop nemalá rizika. My jsme je minimalizovali opravdu pečlivým postupem, který vychází z informací od samotných zákazníků.
- Hloubková analýza uživatelů. Zkoumali jsme a ptali se desítek zákazníků na jejich nákupní chování: Proč chtějí oblečení od značky CityZen? Jaké jsou jejich hlavní důvody nákupu a mnoho dalších otázek. Tyto informace nám pomohly ke správnému pochopení zákazníka a k navržení celého funkčního e-shopu. 
- Analýza výsledků dat a návrhu prototypu (wireframu). Zjištěná data jsme museli interpretovat do konkrétního návrhu v podobě prototypu e-shopu, který simuluje funkční e-shop pro možnosti dalšího testování na reálných uživatelích. - Velký důraz jsme kladli na prezentaci samotného produktu a jeho benefitů a správného výběru rozměrů. Nemohli jsme také opomenout, že se jedná o československou výrobu. Nutné bylo také správně zakomponovat uživatelské recenze na kterých CityZen staví již delší dobu. Chceme tak zákazníkům ukázat, že oblečení opravdu funguje. 
- Uživatelské testování prototypu (wireframu). Testování na uživatelích ukázalo drobné nedostatky našeho návrhu, které jsme v této fázi také odstranili. Při navrhování wireframu lze dělat rychlé změny s minimálními náklady. Díky tomu jsme proto zabránili možným problémům v dalších fázích. 
- Moodboard. Značka CityZen měla jen vytvořené logo a definované základní barvy. Naším úkolem proto bylo definovat celkový vizuální styl, který se promítne v redesignu e-shopu. K tomu nám velmi dobře posloužil moodboard, který se vytvořil ve dvou variantách, aby si zákazník mohl vybrat, jaký styl značce nejlépe sedne. 
- Design na míru. Po schváleném a navrženém vizuálním stylu e-shopu jsme přešli na samotný návrh designu. Proces návrhu designu fázujeme tak, aby měl zákazník možnost se ke všem unikátním stránkám vyjádřit a schválit je. - Na tomto projektu došlo na začátku návrhu ke 3 zásadnějším vizuálním úpravám, než se finálně stanovil design hlavních stránek. Následně jsme rozkreslili všechny unikátní stránky, kterých bylo přes 30. To vše jak na mobilním, tak desktopovém rozlišení. 
- Kódování a programování funkcí. E-shop CityZen je výjimečný v tom, že se na něm nachází hodně individuálních úprav na míru. Ukázalo se totiž, že zákazníci potřebují například specifickou kategorizaci a filtraci. Zapracovali jsme také modul recenzí, které na běžném Shoptetu nenalezneme, unikátní varianty produktu, individuální zobrazení variant produktů dle parametrů a mnoho dalšího. 
Výsledky redesignu?
Jaká období sledujeme, když se chceme podívat na výsledky, které přinesl redesign?
- Fáze PŘED – listopad-kvetěn 2019/2020 
- Fáze PO – listopad-květen 2020/2021 
63 % – zvýšení průměrného konverzního poměru, konkrétně +73 % na mobilu a +14 % na desktopu
644 % – obrat českého e-shopu zažil enormní růst
20 % – zvýšení celkové průměrné hodnoty objednávky

„S mime digital spolupracujeme už od roku 2020, kdy jsme začali společně připravovat redesign e-shopu, který máme teď. Spolupráce nás stále společně baví.“
— Pavel Hrstka, CEO Cityzen
Pokračujeme dál
Následný technický servis e-shopu. Redesignem to začíná, ale nikdy nekončí. Pokud e-shop chce jít s dobou a chce neustále růst, musí investovat čas i peníze do dalšího rozvoje. U tohoto projektu přicházíme každý měsíc s novými zlepšeními, abychom klientovi vydělali více peněz a zákazníkům zlepšili nákupní zážitek.
E-shop sbírá ocenění



