top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Vánoční dárky pro klienty: Nutnost nebo příležitost?

Aktualizováno: 26. 11.

Slyšíte to? To pomalu na dveře klepou Vánoce. A to bude pořádný šrumec. Nejen, co se týče přípravy vašeho e-shopu, ale i v rámci péče o vaše zákazníky a partnery. Určitě jste už v životě dostali pěkných pár PFek a klasických firemních vánočních dárků. A které jste si opravdu zapamatovali? Přečtěte si pár tipů, jak nad dárky pro klienty přemýšlet, abyste nebyli jako jedni z mnoha.


Koho obdarujete?

Dárek k objednávce? Klasika, kterou zná každý. V té spoustě objednávek nelze dárek příliš personalizovat, takže vybírejte pečlivě ale tak, abyste se trefili do chuti co nejvíce lidem. Ano, třeba přímo do chuti. Nějaká ta dobrota potěší všechny, i když si od vás kupují něco, co s tím nesouvisí. Je to důvod k tomu vás mít rád? Jasně. 

A co na to jít prakticky? Přidat k dárkové sadě piv otvírák? K mobilu kryt? K bruslím rezervní tkaničky? Jediné, co u podobných pozorností hrozí je, že zákazník už tuhle věcičku má. Ta vaše tak může skončit zapomenutá v šuplíku.

Dárek pro obchodního partnera, to je ale úplně jiná písnička. Těch přání a dárků přistanou v některých firmách i stovky. A vynikněte v té záplavě…



Pozor, ať neskončíte v koši

Co se stane, když dostanete tolik novoročních kartiček a nudných dárků? Přání vyhodíte a dárky v lepším případě rozdáte dál. Proto dejte pozor, ať váš dárek nepotká stejný osud. Myslete na to, aby:

  • Zaujal na první pohled

  • Byl originální, alespoň v něčem

  • Měl potenciál, že jej obdarovaný opravdu využije

  • Reprezentoval vaši značku, nebo souvisel s tím, co děláte

A co jídlo a pití? Neurazí nikoho, ale nikomu ani nevydrží. Ale třeba originální kalendář, hezký diář, ten může způsobit, že vaši značku budou mít lidé na očích celý rok.


Kreativita ano, ale…

Obrandovat jde všechno. Od ponožek po energy drink, tam všude můžete relativně levně nechat naroubovat vaše logo. Specializované agentury a tiskárny se o merch dokáží postarat od A do Z. Vše by ale mělo dávat nějaký smysl.

Je proto dobré propojit váš obor nebo firemní kulturu s typem dárku třeba nějakým vtipným textem, grafikou. Zkrátka něčím, co klienta donutí se u něj zastavit a třeba i usmát. A vůbec nejlepší je, když partnera vybídnete přímo k využití vašich služeb. Co třeba sleva na školení, volný vstup na akci, přístup k online webináři, hodina odborné konzultace zdarma… Určitě jde o trvanlivější dárky než čokoláda s vaším logem.


Nezapomeňte na dárky pro vás samotné

A co vy? Už jste si napsali Ježíškovi o nějaký ten hezký dárek, ze kterého budete mít opravdu radost? My pro vás máme, milí e-shopaři, pořádnou dávku inspirace. Od parádního designu přes veškeré technikálie až třeba po šikovné tarify pravidelné správy, pro váš e-shop splníme jakékoli přání, a to nejen o Vánocích. Pod stromeček to možná nestihneme, ale skvělý internetový obchod s námi není otázka roku, ale týdnů. Tak si ho nadělte, ať máte z byznysu maximum.

bottom of page