Zpět
Marketing 05.01.2023

E-shop: Přímou cestu k zákazníkovi volí i největší hráči

Kde koupíte takovou Kofolu nebo třeba sladkou Marlenku? Jasně, v supermarketu. Ale teď i na e-shopu, které si velké a doposud čistě retailové značky začínají zakládat čím dál častěji. Co je k tomu vede? A co znamená vedle okřídlených zkratek B2B a B2C nový fenomén zvaný D2C? To se dozvíte v našem článku, ve kterém jsme se rozepsali o novém trendu, který zažívá v poslední době nebývalý boom.

S e-shopem blíže zákazníkům

Samotná zkratka D2C vysvětluje mnohé – direct to customer. Doposud byl přímým zákazníkem mnoha nejen českých ale i světových značek některý z obchodních řetězců. Ten prodával jimi dodané zboží lidem, kteří měli na jednom místě mnoho a mnoho obdobných produktů od přímých konkurentů

Nabídnout takto kompletní sortiment? Těžko, prodávají se jen ty nejznámější a nejžádanější produkty. Mít pod kontrolou zacházení s vlastní značkou? Bez šance. Určit si kompletně cenovou politiku? Taktéž marná snaha. S vlastním e-shopem mohou značky mít vše ve vlastních rukou a oslovit zase trochu jiné publikum.

5 důvodů, proč prodávají online

Zatímco v Česku se trend vytvoření vlastních e-shopů nesl ruku v ruce s pandemií covidu, v zahraničí byl hybatelem děje především nástup sociálních sítí. Tak jako tak, důvodů, proč vsadit na online prodej je celá řada.

  • Lidé jsou na nákupy online už zvyklí. Může za to z části covid, z části nevyhnutelný vývoj. Na vlastním e-shopu může každá značka připravit unikátní nákupní zážitek každému, kdo web navštíví.
  • Nástup sociálních sítí ukázal, že může jít o velmi silný konverzní kanál. Cesta ze sítí na e-shop je jednoduchým řešením, které funguje.
  • Péče o vlastní brand je možná nejdůležitější složkou marketingu. Na vlastním e-shopu máte vše pod kontrolou, na leták supermarketu, paletu na cizí prodejně nebo celkovou prezentaci v retailu nedohlédnete.
  • Vztah se zákazníkem? V nákupním centru si lidé budují vztah k samotnému obchodu, ne k vaší značce. Na vlastním e-shopu jim budete mnohem blíže.
  • Vlastní akce, kampaň, prodej doplňkového sortimentu… Ani jedno z toho není v retailu možné, na e-shopu to zvládnete bez problémů.

Ideální řešení? Shoptet

Přiblížení se zákazníkům, kteří chtějí čím dál více nakupovat z pohodlí domova, je nutnost pro každou značku, u které to alespoň trochu dává smysl. I ten nejkonzervativnější produkt může v online prostoru najít třeba úplně novou cílovou skupinu.

A ideální e-shopové řešení? Jednoznačně Shoptet a Shoptet Premium. Na těchto platformách zvládneme vykouzlit elegantní obchod pro zákazníka i mimořádně inovativní řešení pro správu celého byznysu. Od účetnictví přes správu objednávek až po kontrolu skladovosti a objednávek od subdodavatelů, to vše můžete mít bez problémů pod kontrolou a automatizované.

E-shop totiž neznamená odklon od dosavadní offline strategie prodeje. Je to doplnění nabídky, ukázání se lidem na jiném místě a v jiném světle a rozhodně nebude znamenat zmatek v řízení společnosti a jejich zdrojů. Shoptet si totiž se všemi kanály vašeho byznysu umí poradit a vy budete firmu snadno řídit.

Jděte také s dobou a přesuňte část svého prodeje do onlinu. Vše, co je na e-shopech možné, vám zařídíme my. Stačí se ozvat.