Zpět
E-commerce 24.05.2024

5 tipů, jak mít z e-shopu maximum

mime digital

Máte skvělý nápad, ještě lepší produkt, ale váš e-commerce projekt nešlape tak, jak by měl? Možná není váš e-shop úplně v kondici a třeba by stačily jen menší změny, které povedou k velkým výsledkům. Přinášíme vám 5 tipů, kterými se při stavbě úspěšných e-shopů na Shoptetu řídíme my.

1) Data, data, analýzy, data

Ze všeho nejdůležitější je uvědomit si, že práce na e-shopu nikdy nekončí. Neustále je třeba vyhodnocovat chování návštěvníků, sledovat analytiku a přizpůsobovat e-shop trendům a potřebám zákazníkům.

Proto naší práci obvykle předchází UX audit a analýza uživatelského chování na webu. V ideálním případě provádíme i další měření a dotazování samotných návštěvníků, abychom zjistili, jak jim můžeme pomoct k hladkému a hlavně opakovanému nákupu. 

E-shop totiž není jen o krásném designu, ale hlavně o jeho skloubení s funkčností. Vyladěný UX design je jednoduše základ, stejně jako sledování pohybu zákazníků směrem k nákupu a optimalizace jejich cesty. O tom všem vám profesionálové poskytnou přehled a navrhnou cestu případné nápravy.

2) Usnadněte lidem nákup

Co lidé chtějí a proč produkty kupují? Co by uvítali v nabídce? Orientují se bez problémů v kategoriích, produktových kartách i košíku? To vše dokáže odhalit buď UX audit, analytika nebo uživatelské testování, které většinou předchází samotnému spuštění e-shopu.

Potřebujete e-shop v různých jazykových mutacích? Dynamicky měnit cenu třeba podle aktuálního kurzu? Propojit byznys s kamennou prodejnou? To vše na Shoptetu umíme a zařídíme, aby nákup byl co nejpříjemnější pro zákazníky a jednoduchý na správu i pro vás.

3) Inspirujte je

Ukázaná platí, a čím dražší zboží prodáváte, tím více si musíte dát záležet s jeho prezentací na e-shopu. Jsme v době, kdy už jednoduché produktové fotky na bílém pozadí nemusí stačit.

  • Využijte možnosti konfigurátoru, který umožní zákazníkům vyladit si různé varianty produktů na míru.
  • Naprogramovat lze různé inspirátory, které ukáží vybrané produkty přímo v místě, kde se obvykle používají.
  • Zamyslete se nad produktovými fotkami. Mnohem lepší než strohé bílé pozadí je ukázat produkty přímo v akci v přirozeném prostředí.

Prodáváte příslušenství do koupelny? Ukažte designovou vanu přímo v prostředí elegantní koupelny, ať si lidé představí, jak krásné by to mohli mít i u sebe doma.

4) Odlište se od ostatních

Víte, jak vypadají e-shopy konkurence? Jak se prezentují, jakou mají nabídku, ceny a služby pro zákazníky? A jak argumentují v marketingu? Věnujte čas tomu, abyste se inspirovali a dokázali se odlišit. Jinými slovy, zamyslete se nad svým brandem, aby si jej lidé zapamatovali a oblíbili.

V konkurenčním prostředí totiž jednoznačně platí, že kdo je jiný a dokáže nabídnout lepší služby, příjemnější nákup a zajímavější komunikaci, vítězí. Silný a zapamatovatelný brand je navíc argumentem i pro vyšší ceny – lidé vždy raději nakoupí u výrazné značky, byť je o něco dražší.

5) Nebuďte přehnaně originální

Zdá se vám to jako protimluv oproti předchozímu doporučení? Kdepak. Všeho moc škodí a v oblasti e-shopů o to více. Pokud si vytvoříte extravagantní e-shop s netradiční navigací, hypermoderním menu a v marketingu vsadíte na TikTok, pravděpodobně neoslovíte nikoho v cílové skupině 30+. 

Držte se proto toho, kdo jsou vaši zákazníci a na co jsou skutečně zvyklí. Nejhorší, co se může stát je, že vaši zákazníci budou při návštěvě e-shopu zmatení a logicky utečou ke konkurenci. Někdy je proto méně více a tradičnější postup může být ten správný. S tím vám ale pomohou právě data, výzkum a profesionální přístup
E-shopy jsou zkrátka komplexní disciplína, proto je dobré mít ke svému e-commerce projektu zkušeného parťáka. Ozvěte se nám a podíváme se na to.