Zpět
E-commerce 18.03.2024 4 minuty

Základní nastavení e-shopu, abyste z něj měli maximum

mime digital

Úspěšný e-shop, to není jen tak. I když máte skvělý produkt nebo výborný byznysový nápad, bez správného základního nastavení internetového obchodu se zkrátka neobejdete. Proto pro vás máme tento článek, kde zjistíte, na co před spuštěním e-shopu nezapomenout a čemu věnovat pozornost.

Zvládnete to sami?

První a základní otázka. Troufnete si? Shoptet je ideální řešení pro váš e-shop nejen z pohledu funkčnosti a oblíbenosti u zákazníků, ale také z důvodu své přívětivosti k samotným administrátorům. Vše je velmi intuitivní a základní nastavení e-shopu skutečně není atomová věda.

Pokud však chcete z e-shopu víc, propojit jej s externími systémy, nebo dokonce přecházíte na Shoptet z jiného řešení, bude se hodit specializovaná agentura. Výsledkem bude vyladěný e-shop s funkcemi na míru, které základní rozhraní třeba ani nenabízí.

E-shop stavte na míru byznysu

Nejdřív se ale nevyhnete několika formalitám. Žádný e-shop se neobejde bez kontaktních a fakturačních údajů, měny, daní a samozřejmě obchodních a dalších podmínek v souladu s příslušnou legislativou. Vyplňte si všechno a raději dvakrát zkontrolujte, ať máte klid.

Co vlastně prodáváte? Komu? Jak budete zboží doručovat? Teď přichází klíčové nastavení samotného byznysu. Pro svůj e-shop si vyberte způsob platby a dopravy. Uvažujte při tom nad hodnotou a hmotností zboží i nad tím, jestli třeba nebude dobrým tahem doprava zdarma. Propojení například s účetním systémem či platební bránou vám může zařídit opět agentura.

Další věcí, kterou je třeba pořádně promyslet, je organizace skladů a dostupnosti zboží. Jak dlouho bude trvat doručení? To by se měl zákazník dozvědět na první dobrou.

Nepodceňujte design a obsah

Máte vyřešené zboží, logistiku, platby… Tak teď je čas obrátit pozornost na to, co vidí samotný zákazník. Na Shoptetu si zvolíte vhodnou šablonu, tarif a samozřejmě i z řady nabízených doplňků. Čeká vás také nahrávání produktů, což můžete udělat ručně, hromadným importem nebo feedem. Všechno klaplo? Můžeme jít dál.

E-shop, to je totiž především zážitek pro nakupující. Ukažte svůj brand, vylaďte obrázky, popisky, nadpisy, metatexty, blog… Ano, tohle je práce, která nekončí nikdy, ale například homepage, kategorie a produkty jsou naprostým minimem, které je třeba mít při spuštění po obsahové stránce pokryté. Co ale může vydržet opravdu dlouho je třeba promyšlená informační struktura menu, unikátní design včetně UX a třeba i komunikační styl, který vás odliší od konkurence.

A co marketing?

Bez něj to nejde. Od dobře nastavené analytiky přes propojení se zbožovými srovnávači až po výkonnostní a obsahové marketingové nástroje, to je spousta marketingových cestiček, jak svůj byznys posunout výše.

Kvalitní online marketing zajistí, že se budete ukazovat lidem, kteří zrovna váš produkt chtějí a zároveň podpoří váš brand tak, aby si vás zákazníci opravdu oblíbili. Marketing dnes totiž už není jen o prodeji, ale především o budování dlouhodobého vztahu s klienty. Nezapomeňte proto kromě sledování křivky tržeb také pečovat o svou značku, v dlouhodobém horizontu se vám to vyplatí.

E-commerce byznys je mimořádně komplexní záležitost. S profesionálním partnerem to ale zvládnete. Na Shoptetu umíme vše, co je možné a někdy i to, na co si nikdo zatím netroufl. Ideální řešení najdeme i pro vás. Stačí se ozvat.