Správné nastavení Google Analytics 4 (GA4) je klíčové pro získání přesných
a užitečných dat o návštěvnosti a chování uživatelů na vašem webu. V tomto článku se zaměříme na časté chyby při nastavování GA4 a kroky, které je třeba podniknout pro zajištění co nejlepších dat pro vaše podnikání.
Platební brány se zobrazují ve Zdroji návštěv
Pokud uvidíte Platební bránu ve zdroji návštěv, tak není v administraci GA4 vyloučena. Je potřeba ji vyloučit, aby nedocházelo k tomu, že tomuto zdroji budou přiřazeny konverze.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture1-1.png)
Vyloučení interní návštěvy
Ve filtrech můžete pracovat s vyloučením interní návštěvy. Pokud možnost pro filtrování “Traffic type” nevidíte, pak není interní návštěva definována a interní IP nejsou nastaveny.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture2.png)
Zapnutí Google Signals
Google Signals přináší spoustu výhod, jako jedna z hlavních je možnost vidět demografické údaje jako je přibližný věk, zájmy či pohlaví vašich návštěvníků. Pokud je zapnuty nemáte, pak budou demografické přehledy vypadat následovně.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture3.png)
Pokud jsou Google Signals správně nastaveny, tak budou demografické přehledy zobrazovat data. Můžete si vybrat pohlaví, věk nebo třeba zájmy.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture4.png)
Prodloužení retence dat
Historie dat je v defaultním nastavení zapnuta na 2 měsíce, je proto nutné ji upravit na maximální možnou dobu a to 14 měsíců. Pokud jsou nastaveny 2 měsíce, tak v průzkumníku bude výběr datumu omezen na poslední 2 měsíce.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture5.png)
Nastavení vlastních publik
Publika se mohou využít pro opětovné cílení reklamy na specifickou skupinu uživatelů, ale také fungují dobře jako filtr v GA4. Nejdou nastavit zpětně, proto je dobré myslet na toto nastavení již na začátku.
Ukázka níže demonstruje, jak publika využít při porovnávání v přehledech.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture6.png)
Např. Uživatelé, kteří přidali produkt do košíku. Můžete si také vybrat dobu, jak dlouho budou uživatele v tomto publiku uložení.
Propojení Google služeb
Pro zobrazení nákladů a kampaní z reklamního systému Google Ads
a možnosti pracovat s publiky či konverzemi z GA4 zvolte propojení s Google Ads. Pokud propojení správně funguje, pak ve všech kanálech uvidíte náklady na reklamu právě za Google Ads.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture7.png)
Pokud máte propojenou Google Search konzoli, pak uvidíte i takovýto přehled.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture8.png)
Nedívejte se na data z posledních 48 hodin
Pokud budete chtít vidět data z předchozího či dnešního dne, tak můžete často narazit na prázdné řádky, hodnoty (not set), případně “unassigned”. Není to chyba v nastavení, ale GA4 zkrátka nestihly všechna data zpracovat. Abyste se tomuto vyhli, stačí datum posunout o pár dní dozadu.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture9.png)
Po úpravě data už prázdný řádek zmizí.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture10.png)
Tip na závěr: Přizpůsobujte si vlastní reporty
V GA4 není defaultně nastavena metrika “konverzní poměr”. Můžete ji však snadno do reportu přidat a report si tak přizpůsobit, ať vidíte skutečně to, co vás zajímá a je přínosné pro vaše podnikání.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/10/Picture11.png)
Hledáte komplexního partnera pro váš e-commerce projekt? My se o to postaráme. Na Shoptetu i v marketingu jsme jako doma. Ozvěte se nám.