top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Zaměřte se na UX e-shopu: 6 důvodů, proč využívat tepelné mapy

Aktualizováno: 26. 11.

Jak se chovají návštěvníci vašeho webu? Kam klikají? Co si prohlíží? A zásadní otázka – dělají to, co chcete, aby dělali? Tepelné mapy vám mohou hodně ukázat. Odhalí nesrovnalosti, ukáží vám, jestli lidé na e-shopu nebloudí a mohou vám najít cestu, aby uživatelský zážitek návštěvníků byl co nejlepší. Zaměřte se na UX, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.



Co jsou to tepelné mapy?

Tepelné mapy měří chování návštěvníků vašich stránek. Analyzují pohyby myši, skrolování stránky a především klikání. Čím více kliků na dané místo, typicky tlačítko, tím je dané místo na mapě výraznější.

Jsou tak velmi šikovným doplňkem jiných analytických nástrojů, třeba Google Analytics, které sice dokáží reportovat data, ale samotné chování nikoli. Nástroje využívající tepelné mapy tak odhalí například určitá zmatení uživatelů klikajících na neaktivní prvky, zjistí kam vedou jejich pohyby myší či kam až na stránce doskrolují. Grafické znázornění je navíc velmi jednoduché a přinese skvělou pobídku pro UX vylepšení.


6 přidaných hodnot tepelných map

Analýza tepelných map na webu či e-shopu vám přinese zásadní podklady pro zlepšení vašeho UX:

  • Identifikace klíčových oblastí: Zjistíte, které prvky na vašem e-shopu přitahují nejvíce pozornosti. Jsou to produkty, akční nabídky nebo recenze? Tepelné mapy vám ukáží, kde se zákazníci zdržují nejvíce.

  • Optimalizace navigace: Sledujte, jak uživatelé procházejí vaším e-shopem a zjistěte, zda je navigace snadná a intuitivní. Tepelné mapy mohou odhalit slabiny ve vašem menu a navigační struktuře.

  • Zlepšení konverzního poměru: Zjistěte, zda vaše CTA (call-to-action) tlačítka a formuláře skutečně fungují. Tepelné mapy vám pomohou optimalizovat umístění, barvy a texty, abyste zvýšili počet konverzí.

  • Minimalizace opuštění nákupního košíku: Analyzujte, proč zákazníci opouštějí nákupní košík bez dokončení nákupu. Tepelné mapy vám pomohou najít příčiny a navrhnout řešení.

  • Testování A/B variant: Tepelné mapy mohou být také použity pro testování A/B variant. Pokud navrhnete dvě různé verze stránky, můžete použít tepelné mapy, abyste zjistili, která verze vede k lepší uživatelské zkušenosti a zlepšení konverzního poměru.

  • Získání konkurenční výhody: Sledujte a porovnávejte návštěvnost vašeho e-shopu s konkurencí. Zlepšením UX získáte spokojenější zákazníky a výraznou konkurenční výhodu.


Co to přinese?

Tepelné mapy jsou v první řadě nástrojem pro testování uživatelského chování na webu. Díky těmto informacím pak můžeme vyladit UX do mnohem příznivější podoby, což se odrazí na zvýšení konverzního poměru a celkové výkonnosti e-shopu.

Proto jsme také tepelné mapy zařadili do procesu mimo jiné při práci na e-shopu CityZen. Díky tepelným mapám jsme našli spoustu slepých míst, kde se návštěvník ztratil a vzdálil se od objednávky. Proto jsme mohli jít najisto a udělat při redesignu řadu UX úprav. A výsledky?

  • Zvýšení průměrného konverzního poměru o 63 %

  • Růst obratu českého e-shopu o 644 %

  • Zvýšení celkové průměrné hodnoty objednávky o 20 %

Samozřejmě, takové skvělé výsledky vám nezaručí nasazení jednoho z nástrojů na vytváření tepelných map a pár rychlých úprav. Na redesignu a spoustě nejrůznějších funkcionalit pracujeme pro klienty komplexně a součástí tvorby Shoptetu na míru je spousta dalších kroků. Chcete poznat, jak vypadá zásah opravdových profíků a zjistit, jak můžeme pomoct i vašemu e-commerce projektu? Stačí se nám ozvat.

bottom of page