Už jste to určitě slyšeli. Umělá inteligence umí psát. Docela bez chyb, docela čtivě a hlavně na jakékoli téma, přesně to, co chcete. Umí také obrázky. Hezké, podle zadání, někdy jednoduše skvělé.
Ne, copywritera a grafika vám nedoporučujeme vyhodit. Stejně tak si nechte svého výkonnostního specialistu, přestože automatizace jedou ve výkonu naplno a mohlo by se zdát, že člověka už nepotřebují. AI člověka jen tak nenahradí, jen změní jeho práci. Zamyslete se nad tím, jak novinky využít na maximum.
![](https://www.mimedigital.cz/wp-content/uploads/2023/04/Blog_-Umela-inteligence_-Dobry-sluha-ale…-1.png)
Proč (ne)postavit vlastní tým?
Mít vlastní tým ve vlastních kancelářích je určitě lákavá představa. Starají se o jediného klienta – vaši značku, a věnují jí sto procent svého pracovního času. Po čase každý člen týmu velmi dobře pochopí celý váš obor, dostane pod kůži firemní kulturu a flexibilně odbaví všechny úkoly.
Jak to funguje?
Máte na svém e-shopu chatbota? Dokáže plynule komunikovat se zákazníkem 24/7 a vás to nic nestojí. Na stejném principu funguje i Chat GPT. Je to prakticky konverzační nástroj, který vám ale na povel vygeneruje třeba hezký článek na blog. Nebo básničku k MDŽ. Nebo dá tipy na skvělé filmy na zadané téma. Ano, využijete jej i v osobním životě.
A stejně to funguje i s obrázky. Stačí vypilovat zadávání a už se vám generují obrázky podle příkazů. Není to úplně podle vašich představ? Zadejte robotovi, ať rozvine danou variantu tak či onak. A to by bylo, abyste se časem nedopracovali k ideálu.
Na co si dát pozor?
Z obsahového pohledu je zásadní vědět, že po ruce máte dostupného pomocníka pro tvorbu textů a grafiky. Jenže! AI není člověk. Nemá emoce a nezná vás ani vaše zákazníky. Všechno záleží na kvalitě pokynů, které mu dáváte. Mrkneme se třeba na texty.
- Nechte si napsat text od umělé inteligence a pak od zkušeného copywritera. U SEO článku bude výsledný efekt dost možná stejný. Text od AI zkontrolujte, občas se nějaká ta chybička vloudí, ale jinak perfektně splní svůj účel.
- Co třeba hravý e-mail, nebo post na sociální sítě? Tam už bude složitější zadat umělé inteligenci takový pokyn, aby se trefila do vaší tonality, zákazníkům do noty a vše spolu dohromady hrálo.
- AI má svoje limity. Netvoří, ale generuje nejpravděpodobnější kombinace slov, které se naučila. Na originální a kreativní formáty zatím nestačí, ale může být člověčímu kreativci dobrým pomocníkem. Z voleje vám vygeneruje třeba nekonečno potenciálních názvů produktů, některé budou určitě dobré a připravené k rozpracování.
Co znamená AI pro e-shop?
Umělá inteligence je zatím dobrý sluha, ale zlý pán. Občas udělá chybu, občas se vzájemně nepochopíte. Ale je to průlom pro spoustu doposud otrocky tvořených prací. Využívejte ji a těšte se na:
- Snadné vygenerování hmoty textů, kterou je třeba už „jen” pečlivě opravit a upravit.
- Pomoc s ideamakingem a tématy, o kterých třeba moc nevíte, ale na e-shop by se hodily.
- Grafiku, která vypadá jako od profesionála, nebo s ní profesionál už jen lehce zahýbe a je hotovo.
- A hlavně: Je to úspora spousty času a peněz.
Chat GPT na texty, Midjourney, DALL-E na obrázky… Nástrojů umělé inteligence je ke zkoumání a testování víc než dost. Který si oblíbíte a využijete? To je na vás. Nezapomínejte však, že zatím všechny potřebují pro skutečně efektivní práci pomoc od zkušených profesionálů. I když – e-shop postavený technicky, obsahově i výkonnostně čistě pomocí AI by byl taky zajímavý. Trendy v online marketingu využijeme pro vás naplno, stačí se ozvat.