top of page
Obrázek autoramime osvícenci

Jak tvořit e-shop, který lidi baví?

Aktualizováno: 26. 11.

Možná jste mistry svého oboru. Možná svým produktům rozumíte jako nikdo na světě. A přesto váš e-commerce projekt nešlape tak, jak byste si představovali. Na e-shopu se nikdo moc nezdrží, draze zaplacené kampaně přivedou pár lidí a na sociálních sítích čekáte na lajky jako na Godota. Pojďte si udělat stručný checklist toho, jestli děláte správně to, co v online světě funguje.



Jdete na ruku cílovce?

Nedělám to pro sebe, nedělám to pro sebe, nedělám to pro sebe. Nejzákladnější pravidlo, ať už jde o produktové portfolio, možnosti dopravy, platby, akce, kreativa do kampaní, obsah na sítě… To všechno dělejte pro lidi, vrátí vám to.

Nesnažte se usnadnit si provoz e-shopu tím, že to lidem uděláte složitější. Půjdou o dům dál, kde na ně myslí víc. V konkurenčním prostředí jim zkrátka musíte jít naproti. Dobře nastaveným UX e-shopu to začíná, grafickým designem pokračuje a obsahem zdaleka nekončí. Vaši zákazníci vám musí rozumět, nákup si užít a ideálně se i vrátit.


Není to moc složité?

Podobný problém, který e-shopy také řeší. Máte dost specifické portfolio produktů, kterému nerozumí zdaleka každý. Jak to komunikovat?

  • Zjednodušujte. Víte, že zákazníka nezajímá všechny detailní technické specifikace? Řekněte jim radši, co jim produkt přinese.

  • Je to vlastně snadné – neprodávejte vrtačku, prodávejte díru ve zdi.

  • Přirovnávejte. Jak se budou cítit při používání produktu? Čím je potěší? To je důležitější pro prodej, než že produkt má technické označení XSO0124.

  • Každou reklamu, každý text, každý aspekt e-shopu by měl zákazník pochopit do pár okamžiků. Ví každý z vašeho okolí, co mu nejen na webu říkáte? Schválně si to zkuste a uvidíte.


Budou si to pamatovat?

Zvláště pokud neprodáváte zboží, které si lidé kupují každý den, tak je zásadní zapamatovatelnost. Zákazník narazil na váš e-shop, prohlédl si jej a jde se koukat dál. A další den znovu. A pak si vzpomene za týden, že chtěl nakupovat. Kam půjde? Tam, kde má pocit, že už to zná.

Buďte proto výrazní. Graficky, textově, individuálními funkcionalitami, kreativními formáty reklamy… Je spousta možností, jak se odlišit a budovat brand tak, aby vám přinášel dlouhodobou konkurenční výhodu.


Lišíme se od konkurence?

Není nic horšího, než když si vás zákazníci pletou s konkurenčním e-shopem. Ano, děje se to možná častěji, než si myslíte. Zatímco vám se zdá váš web a prezentace naprosto unikátní, lidé to tak zdaleka vidět nemusí. Mrkněte se proto na:

  • Název značky, není podobný nějaké jiné?

  • Barvy, volte je tak, aby váš e-shop na první pohled vyčníval. Na ten druhý totiž v očích zákazníků často nedochází.

  • Reklamy, online svět je přehlcený tuctovými reklamami. A kdo z toho vyjde jako vítěz? Správně, ten kdo vsadí na odvahu a originalitu.

  • Funkcionality e-shopu, šablonovitá řešení má každý. Vy ale můžete mít e-shop, který oslní originálními funkcemi.

Všechno jde, když se spojíte s profesionály, kteří vědí, jak na to. Pomůžeme vám s vaším e-commerce projektem, aby šlapal po technické i kreativní stránce. Ozvěte se nám.

bottom of page